شرایط خرید بیمه تکمیلی گروهی و سازمانی در سال 1401

بیمه تکمیلی یکی از بیمه نامه‌های درمان است که با توجه به درخواست بیمه‌گزار صادر می‌شود. این بیمه نامه به صورت بیمه تکمیلی گروهی، انفرادی و خانواده ارائه می‌شود که هر یک از آن‌ها مزیت‌ها و پوشش‌های متنوعی دارند. برای اینکه بتوانید از بیمه نامه درمان تکمیلی استفاده کنید،نیاز است که از شرایط استعلام و مقایسه بهره‌مند شوید. به طور حتم انتخاب بهترین شرکت بیمه که بتواند خدمات ارزنده‌ای را در اختیار بیمه‌گزار قرار دهد، نیاز به بررسی و تحقیق دارد. همچنین بیمه نامه تکمیلی درمان برای جبران هزینه‌های درمان طراحی شده‌اند که بهتر است با دقت زیادی آن را خریداری کرد. تا انتهای متن همراه ما باشید تا مزیت استفاده از بیمه نامه تکمیلی را توضیح دهیم.
شرایط خرید بیمه تکمیلی گروهی و سازمانی در سال 1401

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی درمان همانطور که از نامش مشخص است، تکمیل کننده بیمه نامه درمان بوده و برای جبران هزینه‌های مازاد درمان طراحی شده است. بهتر است بدانید که بیمه‌های پایه درمان مانند: بیمه ارتش، خدمات درمانی و تامین اجتماعی تنها چند درصد از هزینه‌های درمان را تحت پوشش دارند و برای بسیاری از خدمات پزشکی و بیماری‌ها پوشش نخواهند داشت. از این رو برای جبران هزینه‌های درمان، طرح خرید بیمه تکمیلی اجرا شده است. البته که به شرایط خرید این بیمه نامه هم باید دقت شود.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی طرح نوین ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر که نرخ و طرح‌های متعددی را برای در برگرفتن نیازهای بیمه اشخاص شامل می شود. این بیمه مناسب افرادی است که امکان تهیه بیمه تکمیلی درمان را تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی ندارند. هر فرد با توجه به پوشش‌ها و حق بیمه مناسب خود می‌تواند طرح مختص خود را خریداری نماید. بیمه‌گزار در انتخاب بیمه تکمیلی انفرادی باید به تعداد مراکز درمان تحت قرارداد با بیمه‌گر توجه کند. هرچه تعداد این مراکز درمانی طرف قرارداد بیشتر باشد، مراجعه به مراکز درمانی در هنگام بیماری و بستری شدن آسان‌تر می‌شود.

 

پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی

بیمه نامه تکمیلی دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارند و با پرداخت حق بیمه پایه می‌توان تحت پوشش‌های اصلی قرار گرفت و در صورتی که نیاز به پوشش‌های بیشتر دارید، می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر، تحت پوشش اضافی بیمه نامه باشید.

دیگران چه می خوانند:

تنها نکته مهم این است که بدانید برای تهیه پوشش‌های فرعی یا اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کنید. همچنین عوامل مختلف دیگری هم وجود دارند که باعث افزایش یا کاهش قیمت نرخ بیمه نامه می‌شوند. این عوامل عبارتند از:

  • شرایط سنی بیمه شده
  • سوابق پزشکی
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • جنسیت

پوشش‌‌های بیمه تکمیلی

هنگام مراجعه به مراکز درمانی باید بدانید که تحت پوشش چه نوع خطراتی هستید. در حقیقت آشنایی با پوشش‌های بیمه تکمیلی داشته باشید. انواع خدمات پزشکی و درمانی با توجه به میزان ریسکی که دارند تحت پوشش خواهند بود تا هزینه‌های درمان را کاهش دهند. پوشش‌های اصلی در بیمه نامه تکمیلی به شرح زیر هستند:

  • عمل‌های جراحی Day Care جراحی‌هایی هستند که مراحل درمان آن در کمتر از یک روز انجام شود.
  • هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالاتر از 70 سال در بیمارستان‌ها جبران می‌شود.
  • هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌‌های پزشکی تحت پوشش خواهد بود.
  • هزینه‌های بستری‌، جراحی، شیمی‌درمانی‌، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و  Day Care جبران می‌شود.

نکته مهمی ‌که باید بدانید میزان حق بیمه پرداختی برای هر پوشش است. شما با توجه به پوشش‌هایی که انتخاب می‌کنید باید حق بیمه پرداخت کنید. به خاطر همین موضوع است که در برخی از شرکت‌های بیمه، تفاوت قیمتی مشاهده می‌کنید. از این رو بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین بیمه است، با ایجاد شرایط استعلام و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه، در تلاش است تا بهترین خدمات بیمه‌ای را برای شما فراهم کند. در حقیقت بیمه دات کام (bimeh.com) به عنوان سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه می‌تواند بهترین بیمه نامه‌ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

هزینه انتقال بیمار با آمبولانس تحت پوشش بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی گروهی چیست؟

تمام شرکت‌های بیمه به دلیل اهمیت بیمه تکمیلی گروهی شرایط خرید بیمه نامه را فراهم کرده‌اند. شرایط خرید بیمه تکمیلی گروهی برای کارمند‌های شرکت‌های خصوصی، دولتی و خصوصی فراهم شده تا افراد بتوانند تحت پوشش این بیمه نامه باشند.  

در بیمه تکمیلی گروهی تمام هزینه‌های بیمارستانی و جراحی که در اثر حوادث بیماری رخ داده است تحت پوشش این بیمه نامه بوده و با توجه به شرایط عقد قرارداد جبران خسارت می‌شود.

شرایط بیمه تکمیلی گروهی

هنگام صدور بیمه درمان تکمیلی باید شرایط مختلفی مانند: حد نساب کارمند‌های شرکت را در نظر گرفت. همچنین شرایط دیگری وجود دارد که در اینجا بررسی خواهیم کرد. شرایط بیمه نامه درمان گروهی برای افراد زیر 50 نفر به شرح زیر هستند:

  • پرسش نامه سلامت ارائه شده از سوی شرکت بیمه باید با دقت بررسی و تکمیل شود.
  • اگر پزشک معتمد شرکت بیمه تشخیص دهد که نیاز به انجام یکسری آزمایش‌ها است باید تمام متقاضی‌های بیمه‌گروهی تکمیلی آن را انجام دهند.
  • متقاضی بیمه نامه می‌تواند برای تمام افراد خانواده خود درخواست پوشش بیمه‌ای داشته باشد اما شرکت بیمه باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و بعد از آن برای افراد خانواده بیمه را صادر کند.
  • پوشش هزینه‌‌های رفع عیوب انکساری چشم در این بیمه ارائه نخواهد شد.
  • سقف تعهدات در بیمه تکمیلی گروهی برای تمام اعضای خانواده یکسان‌‌ است.

هزینه‌های پزشکی خارج از پوشش بیمه تکمیلی گروهی

همانطور که گفته شد بیمه تکمیلی می‌تواند پوشش‌های متنوعی داشته باشند اما تمام بیمه نامه‌ها و بیمه تکمیلی گروهی هم یکسری استثنائات دارند که با توجه به میزان ریسک آن‌ها بررسی خواهد شد.

هزینه‌های درمانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی نیست عبارتند از:

  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش‌فشان
  • سقط‌ جنین (مگر با تشخیص پزشک معتمد انجام شود.)
  • عیوب مادرزادی
  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث هسته‌ای
  • هزینه‌‌های اتاق خصوصی (مگر با تشخیص پزشک متخصص انجام شود.)
  • اعمال جراحی‌های زیبایی بدون جنبه درمانی
  • آسیب‌های ناشی از جنون یا از دست دادن مشاعر
  • هزینه همراه بیماران 7 تا 70 ساله (مگر در مواردی که به تشخیص پزشک ضروری باشد.)
  • خودکشی و آسیب دیدن در اثر شرکت در اعمال خلاف قانون
  • هزینه‌های معلولیت ذهنی و ازکارافتادگی کامل
  • ترک اعتیاد
  • آسیب‌‌های ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش، آشوب، کودتا و قیام

بیمه تکمیلی هزینه خودکشی را جبران نمی کند

همچنین در استثنائات بیمه تکمیلی گروهی، هزینه‌های زایمان و بیماری‌های با سابقه درمانی قبلی را در سال اول قرارداد است.

فرانشیز بیمه درمان تکمیلی گروهی چقدر است؟

فرانشیز در بیمه‌های درمان گروهی یکی از موضوعاتی است که هنگام استعلام قیمت بیمه نامه بسیار اهمیت دارد. بیمه گزار‌ها ترجیح می‌دهند که کمترین فرانشیز را برای بیمه نامه خود داشته باشند. فرانشیز در حقیقت اصطلاحی است برای جبران هزینه‌های درمانی که سهم بیمه گزار است.

البته که فرانشیز برخی از پوشش‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در بیمه درمان گروهی با توجه به شرایط قرارداد بیمه نامه می‌توان میزان 5 تا 30 درصد را برای فرانشیز در نظر گرفت.

بیمه تکمیلی سازمانی برای گروه‌های بیشتر از 1000 نفر

اگر تعداد اعضای سازمان که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می‌گیرند از 1000 نفر فراتر رود، شرط محدودیت سنی لغو شده و حق بیمه پرداختی بیمه تکمیلی گروهی همه افراد یکسان خواهد بود. البته نکته مهم این است که گاهی شرکت‌های بیمه‌گر شرایط محدودیت سنی را برحسب آیین‌نامه‌های درون شرکتی خود تغییر می‌دهند و محدودیت‌ها یا تسهیلات خاصی در نظر خواهند گرفت.

در صورت فوت بیمه شده اصلی، اعضای خانواده و تحت تکفل او درصورت پرداخت حق بیمه مربوطه، امکان تداوم استفاده از بیمه تکمیلی درمان گروهی را خواهند داشت. همه کارفرمایان و صاحبان کسب و کار می توانند برای برخورداری از مزایای خرید بیمه تکمیلی گروهی ارزان با پوشش‌های متنوع به بیمه دات کام https://bimeh.com/health-group مراجعه نمایند.

 

اهمیت خرید بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی جزو بیمه‌های اختیاری است و افراد با توجه به پوشش‌های بیمه نامه می‌توانند هزینه خطرات ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها را جبران کنند. همه ما می‌دانیم که روزهای سخت بیماری به خودی خود نگرانی و بار روانی دارد، اگر به این موارد هزینه‌های بالای درمان هم اضافه کنیم، شرایط سخت‌تر خواهد شد.

از این رو بهتر است که برای جبران هزینه‌های بیماری از طرح‌های بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی گروهی استفاده کرد تا تمام نگرانی‌های جبران هزینه‌های درمانی بیمه‌گزار از بین رود.

شرایط خرید بیمه تکمیلی گروهی و سازمانی در سال 1401

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟