برترین‌‌های دومین رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس معرفی شدند

دومین دوره رالی تور گردشگری خانوادگی خزر تا خلیج فارس، پس از 8 روز پیمایش و عبور از ده استان کشورمان در بندرعباس به پایان رسید و برترین‌های آن معرفی و تجلیل شدند.
برترین‌‌های دومین رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، طولانی‌ترین و بزرگترین رالی ایران روز ششم مهرماه 1403 همزمان با روز جهانی گردشگری از منطقه آزاد انزلی در استان گیلان آغاز شد و شب گذشته 14 مهرماه در مراسمی که با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم شریف بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سواحل خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان برگزار شد، به کارخود پایان داد.

در این مراسم برگزیدگان بر اساس شاخص‌هایی از جمله اخلاق و روحیه همیاری، نظم و ترتیب، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، همکاری و همراهی گروهی، استقامت، مدیریت بحران و رانندگی ایمن انتخاب و معرفی شدند و در ادامه با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایای ویژه مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیگران چه می خوانند:

در دومین دوره رالی تور گردشگری خانوادگی خزر تا خلیج فارس بیش از 80 نفر از علاقه‌مندان به فعالیت‌های اتومبیلرانی با 30 دستگاه خودرو دودیفرانسیل مسافت دو هزار و 600 کیلومتری مسیر شمال به جنوب کشورمان را با پشتیبانی نیروهای امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات کشور طی کردند. در میان شرکت کنندگان این رالی تور، افرادی با سنین مختلف حضور داشتند که کم سن‌ترین آنها 15 ماه و مسن‌ترین آنها 70 ساله بودند.

شرکت‌کنندگان در این پیمایش از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، یزد و هرمزگان عبور و از جاذبه‌‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری همچون کویر شهداد کرمان، کویر یزد، باغ دولت‌آباد یزد، سی‌و‌سه پل و پل خواجوی اصفهان، باغ شاهزاده ماهان کرمان، تخت جمشید، پاسارگاد، دروازه قرآن و آرامگاه حافظ شیراز، بازدید کردند.

توزیع بسته‌های لوازم التحریر در استان اصفهان با همراهی «شرکت مدیریت رویداد آریانا» و «جی تی تایر»، توزیع بسته‌های ارزاق از سوی «فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر می» در روستاهای اطراف کرمان، اهدای خون در بندرعباس و جمع‌آوری زباله‌های رها شده در طبیعت از اقدامات اجتماعی بود که در جریان این رویداد انجام شد.

تثبیت نام خلیج همیشه فارس در حافظه تاریخی دنیا، معرفی جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، ترویج سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این رالی تور گردشگری بود.

اولین دوره رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس نیز در اردیبهشت سال 1402 توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از ساحل چمخاله در استان گیلان تا جزیره زیبای کیش برگزار شده بود.

 

برترین‌‌های دومین رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس معرفی شدند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟