روش جدید درمان پارکینسون | پارکینسون درمان می شود

محققان آمریکایی روش جدیدی را مبتنی بر استفاده از امواج صوتی برای درمان پارکینسون در افراد به کار گرفته اند.
روش جدید درمان پارکینسون | پارکینسون درمان می شود

بیماری پارکینسون (به انگلیسی: Parkinson’s Disease) به اختصار PD، اختلال پیش‌رونده، مخرب و درازمدت دستگاه عصبی مرکزی است که عمدتاً سیستم حرکتی بدن را مختل می‌کند. نشانه‌های پارکینسون معمولاً آرام و به‌تدریج ظاهر می‌شوند و با پیشرفت بیماری، علائم غیرحرکتی نیز بروز می‌کنند. آشکارترین نشانه‌های زودرس پارکینسون عبارتند از لرزش، خشکی بدن، آرام‌شدن حرکات و دشواری در راه‌رفتن. نشانه‌های شناختی و رفتاری این بیماری نیز در اغلب افراد معمولاً به شکل افسردگی، اضطراب و فقدان علاقه و هیجان بروز می‌کند. در مراحل پیشرفتهٔ بیماری پارکینسون، بعضاً زوال عقل نیز شایع است. فرد مبتلا به پارکینسون ممکن است مشکلاتی در خوابیدن و سیستم حواس خود نیز تجربه کند.

باشگاه خبرنگاران در این زمینه نوشت: محققان دانشگاه بهداشت و علوم اورگن آمریکا (OHSU) روشی پیشرفته را برای درمان لرزش و رعشه بدن افراد به کار گرفته اند که مبتنی بر استفاده از امواج فراصوت (اولتراسوند) بوده و به هیچ وجه در طول آن از انجام برش جمجمه استفاده نمی‌شود.

دیگران چه می خوانند:

در این روش که به نام «اولتراسوند متمرکز» شناخته می‌شود، بیش از هزار پرتوی صوتی از طریق جمجمه سر به منظور ایجاد جراحت کوچکی در نقطه کانونی مغز که سبب رعشه و لرزش در بیمار می‌شود، تابانده می‌شود. این روش که در سال 2016 به تایید «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) نیز رسید، می‌تواند بیماری پارکینسون را نیز که رعشه از علائم شایع آن است، درمان کند.

یکی از جراحان مغز و اعصاب که این تحقیقان را سرپرستی می‌کند، می‌گوید انتظار می‌رود تمایل شدیدی به این نوع درمان در بیماران مبتلا به رعشه مشاهده شود. احمد رسلان (AHMAD M. RASLAN) جراح مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم و بهداشت اورگن آمریکا در این باره گفت: بیماران [این روش را]دوست خواهند داشت و نتایج آن فوری خواهد بود.

روش جدید درمان پارکینسون | پارکینسون درمان می شود

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟